torsdag 31 januari 2008

Fågelhuset alt. kråkslottet


Efter påtryckningar finns nu en missionshusblogg. Tanken är att jag ska lägga in bilder här så folk kan se hur det går med mitt projekt. Jag tycker själv att det går väldigt segt. Men det går i alla fall framåt. Jag behöver en hel stab av hantverkare och ... tålamod. Det går liksom inte att knäppa med fingrarna.
Jag tänkte att värme är viktigt i ett hus. Kaminerna som borde finnas där är sedan länge borta men järnspisen är kvar. När jag öppnade luckan så låg där en död mus. Sotaren var den första som kontaktades och han har varit där och provtryckt......det var som befarat totalt igenkorkat av kajbon. Har man skaffat sig ett kråkslott så har man. Det var inte bara kajbon som fyllde hela rökkanalen utan även kompost, 40 år har gått sedan det eldades sist och alla löv som ramlat ner i skorstenen under dessa år har blivit jord.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad jättespännande det ska bli att följa dina "eskapader" med Vingverkstan. Fantastiskt bra namn förresten, Vingverkstan! =)

L